Terug naar één takenlijst

geplaatst op maandag 8 september 2014

Trefwoorden: crm, planning, taken, werken

een lijst

Onze dag bestaand meestal uit een aaneenschakeling van taken: mail beantwoorden, vergaderingen, rapport schrijven, telefoontje plegen, etc. Een deel van deze taken zijn reactief, zoals het opnemen van de telefoon of het beantwoorden van de mail. Andere zaken hebben we zelf ingepland. Als een gevolg werken we vanuit 10 verschillende lijstjes; onze inbox, takenlijst, kladje op je bureau, aantal items die in je hoofd zitten, een offerte die nog openstaat ...

Herkenbaar? Dan zijn de volgende gevolgen waarschijnlijk ook wel herkenbaar:

  • Het missen van een overzicht
  • Bepaalde taken geheel vergeten
  • Continue stress
  • Lange dagen, weinig resultaat

Onderzoeken wijzen uit dat er veel energie en concentratie op een dag verloren gaat aan het zogehete "content switching". Overspringen van de éne taak naar de andere. Deze chaos waarin we werken is het gevolg van ongeorganiseerd en reactieef werken. Het ontbreken van een basale planning of overzicht.

De oplossing is eigenlijk verbluffend eenvoudig. Erkennen dat we slechts één persoon zijn en dus ook maar één ding tegelijk kunnen (mits we het ook goed willen doen). Het hebben van 4 of meer verschillende lijstjes is dus per definitie een probleem. We kunnen geen 4 dingen tegelijk, we moeten kiezen wat we als eerste doen. Moeten we dan uitgebreidt planning, alles in onze agenda gaan indelen? Zou zeker helpen, maar is in de praktijk niet haalbaar. Als de telefoon gaat kunnen we dat niet eerst gan inroosteren om die daarna pas op te nemen. Maar alles op één plek verzamelen, misschien een beetje sorteren/prioriteren lost het probleem al wel voor 80% op. Je zal merken dat je per dag al snel een half tot een heel uur extra werk kunt verzetten.

Gebaseerd op dit principe hebben wij ook het werkoverzicht in Workanizr gebouwd. De basis van deze éne lijst is het lijstje wat ons het meest bezig houd: onze inbox. Dus nieuwe mails komen netjes in ons lijstje. Maar ook andere zaken die we moeten afhandelen komen daar in terug: afspraken, herinneringen, processen en deadlines. De lijst wordt automatisch gesorteerd op prioriteit, voornamelijk gesorteerd datum en deadline. We kunnen dus gewoon gaan zitten en bovenaan beginnen. Wat een rust. En je vergeet niets meer!

Natuurlijk, je blijft zelf aan het stuur. En als het slimmer is om eerst met item 4 uit je lijstje te beginnen dan houdt niets je tegen. Maar Die keuze is nu een optie, een verbetering ten opzichte van de planning die er al staat. En het is juist die basisplanning die het mogelijk maakt die keuzes te maken. Je hebt het overzicht. Je hebt de rust. Je hebt de controle!

Ook eens proberen hoe één lijst voor al je taken werkt? Vraag dan een demo aan of neem contact met ons op.

Laat een reactie achter

Naam:
*
E-mail:
*
Titel:
Reactie:
*

Reacties op 'Terug naar één takenlijst' (2)

Enterobius: stricture, absoption matching role: poem turgor.

http://buy-pillsviagra.org/ - buy-pillsviagra.org.ankor <a href="http://priceslevitra-generic.com/">priceslevitra-generic.com.ankor</a> http://onlinewithoutprescriptionpropecia.net/

Geplaatst door oaqyifomuv op woensdag 16 november 2016

We spherocytosis, killers order, potential, infantile baclofen.

http://buy-pillsviagra.org/ - buy-pillsviagra.org.ankor <a href="http://priceslevitra-generic.com/">priceslevitra-generic.com.ankor</a> http://onlinewithoutprescriptionpropecia.net/

Geplaatst door ohbanaxai op woensdag 16 november 2016

Ervaar het zelf
Ervaar het zelf

Ervaren hoe Workanizr CRM werkt in de praktijk?

Maak dan nu gebruik van het aanbod om Workanizr CRM één maand gratis uit te proberen:

Workanizr is een product van Content Power