ZZP-er: terug naar kerntaken

geplaatst op woensdag 10 september 2014

Trefwoorden: crm, eenvoudig, organiseren, simpel, taken, zzp

crm-on-smartphone

Als zzp-ers heb je een vaardigheid of specialisme waar je in uitblinkt. De reden waarom je ingehuurd wordt of toegevoegd wordt aan een projectteam. Je unique selling point. Continu bezig zijn met dit specialisme en je kennis up-to-date houden betekend dat je je positie in e markt kan houden en zelfs kan verbeteren. Daar ben je dan ook graag mee bezig. Helaas komen er ook een hoop andere taken kijken bij het zzp-er zijn: boekhouding, administratie, acquisitie, etc. Zaken waar je je minder graag mee bezig houdt. En als zzp-er heb je geen afdeling fininance of een secretaresse waar je deze zaken aan over kan laten. Het komt dus helemaal op jou aan.

In principe kan software je helpen je taken eenvoudiger te maken. Sinds we Word en Outlook hebben is het versturen een stuk simpeler geworden. Met LinkedIn houden we eenvoudig ons netwerk bij. Maar ondanks dat de pen een printer werd en daarna een e-mail, wat het sturen van brieven een stuk sneller maakte, we voeren nog steeds dezelfde taken uit. De volgende stap in software is meer organisatorisch. CRM die de taken van een secretaresse over kan nemen. Hoe zou zo een CRM er uit moeten zien?

Een CRM voor ZZP-ers zou simpel moeten zijn

Het laatste waar je op zit te wachten is nog een cursus of weer een handleiding door te werken. Als je vraagt aan je secretaresse om iets uit te voeren verwacht (of hoop) je dat dat dan ook gewoon gebeurd. Niet dat je eindeloos moet zoek naar de juiste bewoording voor ze reageerd (zoals het doorzoeken van een complex menu). En als je informatie wil, hoop je dat ze snel en acuraat met die informatie komt. Een crm voor zzp-ers moet dus snel, simpel en effectief zijn.

Een CRM voor ZZP-ers is gericht op relaties, niet op sales

Je hebt slechts enkele klanten. Je kent de meeste bij naam, gezicht en kent hun voorkeuren. Je hebt geen rapportage nodig om te weten wat de algemene indruk van je klanten is. Een telefoontje, een kopje koffie doen, even langsgaan is allemaal veel effectiever. Wat wel belangrijk is inzicht in de communicatie. Omdat je slechts enkele klanten hebt communiceer je vaak, met veel waarschijnlijk dagelijks. Je denkt dingen uit, maakt afspraken, stelt deadlines vast, maakt projectplanningnen, zoekt wat voor de klant uit, stuurt een rapport. En je klant gaat er van uit dat jij dat allemaal bijhoud. Dat je dat rapport, telefoonnummer of die planning zo even tevoorschijn toverd. Dus waar het CRM eenvoudiger mag op het algemene inzicht op je klanten, dient het de daadwerkelijk relatie met je klanten: de communicatie, snel en volledig in beeld te brengen.

Een CRM voor ZZP-ers is pro-actief

  • Je ontmoet iemand op een borrel en spreekt af hem of haar nog even te bellen
  • Je stuurt een voorstel naar een potentiele klant en neemt je voor na 2 weken even te informeren hoe het gevallen is
  • Op een project spreek je iemand van een ander bedrijf die jou diensten in de toekomst ook nog wel kan gebruiken

Dit overkomt jou toch ook? En hoe vaak gebeurd het niet dat er uiteindelijk niet van komt? Dat het visitekaartje op je bureau blijft liggen. Je bent druk met een project en het komt er niet van. En als het project afgelopen is heb je even niets om handen. Je kan je haren wel uit je hoofd trekken omdat je toen geen actie hebt ondernomen. Nu is het te laat. Het visitekaartje is zoek, je kan je niet meer precies herinneren waar het gesprek over ging en je laat het dus maar gaan. Hoe fijn was het geweest als je secretaresse, net voor je de deur uit liep, even geroepen had of je niet vergat zus-en-zo te bellen? Of als je CRM een taak in je inbox had gezet met een linkje naar het telefoonnummer? Nu een belletje van 10 minuten is later weer 2 maanden werk!

Een CRM voor ZZP-ers snapt dat je in je eentje bent

Je hebt een werkdag van 8 uur, of zoals veel zzp-ers 10 uur. Hoe dan ook, jouw bedrijf kent één persoon, één tijdslijn over dag. Er worden geen taken naast elkaar uitgevoerd. Het CRM dient dan ook één overzicht te hebben. Een losse inbox, agenda, lijst met prospect, overzicht van deadlines werkt in de praktijk niet. Het ene moment herinnert je secretaresse je aan de mail die al te lang open staat, dan aan die deadline die er aan komt en iets later vraagt ze of je niet weg moet om die afspraak van 3 uur te halen. Daar zet je je secretaresse niet voor in agenda of project modus. Je secretaresse houdt gewoon alles in de gaten en attendeerd je op datgene wat op dat moment actueel is. Die losse lijstjes zijn op zich prima, maar niet zonder een centraal overzicht waarbij de belangrijkste zaken eerst komen.

Een CRM voor ZZP-ers bestaat

Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn je lekker te maken voor een oplossing waar je enkel van kan dromen. Voor we dit artikel schreven hebben we onze ziel en zaligheid gestort op het realiseren van een dergelijk CRM. Trots kunnen wij melden dat Workanizr CRM bovenstaande vereisten daadwerkelijk vervult worden. Workanizr CRM slaat niet alleen informatie op, het structureerd, plant en organiseerd jouw bedrijf. Is het ook iets voor jou? We denken van wel, maar probeer het vooral zelf uit: vraag een CRM demo aan. Bang dat het een rib uit je lijf gaat kosten? Dat valt reuze mee: bekijk hier onze all-in kosten per pakket.

Laat een reactie achter

Naam:
*
E-mail:
*
Titel:
Reactie:
*

Reacties op 'ZZP-er: terug naar kerntaken' (264)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

TerryLoorsOI

<a href=http://adultdatingbrisbane.com/>Free Brisbane Sex Personals
</a>
<a href=http://datingice.com/>Romance advice and tips
</a>
<a href=http://rhdating.com/>Free Local Personals
</a>
<a href=http://sexdatingdelight.com/>Sex Dating Delight
</a>
http://adultdatingbrisbane.com/
http://datingice.com/
http://rhdating.com/
http://sexdatingdelight.com/

Geplaatst door TerryLoors op donderdag 30 maart 2017

best drug movies of all time

pink contacts non prescription <a href=http://tavor.xobor.com/>tavor kaufen rezeptfrei</a> prescription sleeping medications list

Geplaatst door BlakeDuews op woensdag 29 maart 2017

Palliative high-energy dialing gifts gastric heard catheter.

http://usa-onlineprednisone.net/ - usa-onlineprednisone.net.ankor <a href="http://salbutamol-ventolin-buy.net/">salbutamol-ventolin-buy.net.ankor</a> http://online-viagracanada.net/

Geplaatst door ipozubo op zondag 26 maart 2017

Spontaneous expert, emptying painstaking ampulla.

http://usa-onlineprednisone.net/ - usa-onlineprednisone.net.ankor <a href="http://salbutamol-ventolin-buy.net/">salbutamol-ventolin-buy.net.ankor</a> http://online-viagracanada.net/

Geplaatst door adelaxeihac op zondag 26 maart 2017

Adults snail appearing above; reiterates, excursion ourselves?

http://usa-onlineprednisone.net/ - usa-onlineprednisone.net.ankor <a href="http://salbutamol-ventolin-buy.net/">salbutamol-ventolin-buy.net.ankor</a> http://online-viagracanada.net/

Geplaatst door iwesuvecuk op zondag 26 maart 2017

Ervaar het zelf
Ervaar het zelf

Ervaren hoe Workanizr CRM werkt in de praktijk?

Maak dan nu gebruik van het aanbod om Workanizr CRM één maand gratis uit te proberen:

Workanizr is een product van Content Power